BELÉPÉS  
KAPCSOLATFELVÉTEL
 
MOBILAPP  
KIPRÓBÁLOM DÍJMENTESEN
Kiemelt cikkeink
2024-07-11
 
Írta: dr. Klész Tibor
 
Rovat: fejlesztés
Pályázatot hirdettek „Kincses Kultúróvoda 2024” cím elnyerésére.
2024-06-28
 
Írta: dr. Klész Tibor
 
Rovat: fejlesztés
Június 30-ig kell megküldenie az intézményeknek a felülvizsgálatra javasolt BTM és SNI gyermekek nevét.
Pályázat Boldog óvoda cím elnyerésére
Az óvodák pályázhatnak a Boldog Óvoda címre.
2024-04-18
 
Írta: dr. Klész Tibor
 
Rovat: fejlesztés
A DIFER alkalmazása tanulásban akadályozott gyermekeknél
A PREFER megújított változata a DIFER programcsomag. A korrekciót az indokolta, hogy a kritériumorientált készségfejlesztő kísérletek alapján egyre többet tudtunk meg a tanulási veszélyeztetettség és a tanulási zavar tüneteiről, az iskolai alkalmasság összetevőiről.
2020-11-10
 
Írta: Kundakker Ferencné
 
Rovat: fejlesztés
Autizmusspektrum-zavarával élő gyerekek óvodai integrációja
A bevezető indoklásra azért van szükség − és talán igény is −, mert az autizmussal élő gyerekek − éppen a nehezített, akadályozott kommunikáció miatt – nem vagy csak részlegesen, esetleg sajátosan képesek szándékaikat kifejezni. Egy mozgássérült kisgyermek például verbálisan közli, ha nem érzi jól magát, de követhetjük azt is, ha rendben van, hiszen sír, ha bánata van, és nevet, ha öröm éri.
2019-09-10
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: fejlesztés
Mire való a nyári szünet?
Nyakunkon a nyári szünet, amikor is nem csupán a gyermek elhelyezése jelenhet gondot. A szülők és a pedagógusok is szembesülnek azzal a dilemmával, hogy a vakáció hónapjaiban kell-e, szükséges-e fejleszteni a gyereket. Az alábbiakban gyógypedagógus véleményét olvashatják.
2019-05-22
 
Írta: Nagy Viktória
 
Rovat: fejlesztés
Személyiségfejlesztés, művészetek, szülőbevonás -– Blum-program
Még 2005-ben született meg a Gondolkodj Egészségesen! Személyiségfejlesztő Óvodapedagógiai Program, amely rövid idő múltával egy szakmai csapattal kezdett el működni, kidolgozva az akkori elveket és gyakorlati megoldásokat.
2019-02-26
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: fejlesztés
Mese a királyról, aki a boldogságot kereste
Boldogságórák az óvodában - a programban már több, mint nyolcvanezer gyermek vett részt. Az alábbiakban egy óvodai megvalósítás során elhangzó mesét mutatunk be.
2018-06-13
 
Írta: Kundakker Ferencné
 
Rovat: fejlesztés
Az integráció alakulása egyes európai országokban
Ahogy azt látjuk és tapasztaljuk, az integrációs szemlélet és folyamat ma is jelen van világunkban. Nemcsak pedagógiai, hanem morális, jogi és társadalmi színtereken is megjelenik.
2018-02-13
 
Írta: Nagy Viktória
 
Rovat: fejlesztés
Napirenden az iskolaérettség
Mikor iskolaérett egy gyermek? Röviden: amikor testi, szociális, érzelmi és értelmi fejlettsége eléri azt a szintet, hogy a legkevesebb zökkenővel képes legyen helyt állni az iskolában. De mit is jelentenek ezek a képességterületek egyenként? A szülőkkel való konzultációk alkalmával, illetve a szülői értekezleteken próbáljuk hétköznapi nyelven is közelebb hozni az iskolaérettség mibenlétét, hogy a szülők felelősen tudjanak dönteni a témát illetően.
2018-02-13
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: fejlesztés
Integráció az óvodában
Az integrált nevelés és oktatás, az integráció területe az utóbbi évtizedekben egyre több figyelmet kap nemcsak a pedagógiával foglalkozók körében, hanem a társadalom egészében.
2017-11-23
 
Írta: Nagy Viktória
 
Rovat: fejlesztés
Digitális világban digitális gyerekek?
Az Y generáció gyermekei, a Z és az alfa generáció tagjai, akik már beleszülettek az információhordozó- és kommunikációs eszközök rendszeres használatába. Ezek az eszközök számukra természetesek, épen ezért az élet részeként értelmezik, nem pedig egy külön megtanulandó feladatnak tekintik.
2017-11-22
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: fejlesztés
Öltözködés-projekt
Projektek az óvodában. Nagy lehetőség, szép kihívás, ugyanakkor rengeteg munka. Megéri? A továbbiakban számos cikk formájában erre keressük a választ.
2017-07-11
 
Írta: Juhászné Almási Zsuzsanna
 
Rovat: fejlesztés
Az autizmussal élő gyerekek óvodai integrációja
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC törvény új gyűjtőfogalmat használ: a különleges bánásmódot igénylő gyerekek, tanulók kifejezést. Ez a szóhasználat egyfajta gyűjtőfogalom, amely az elnevezés által is tükrözi azt a szemléletet és törekvést, hogy sokfélék vagyunk, sokfélék a családok és gyerekeik is, ám mindenkinek egyformán − mégis sajátos módon − helye van a köznevelés rendszerében.
2017-04-20
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: fejlesztés
Az árulkodásról
Talán lehetetlen dologra is próbálok meg vállalkozni azzal, hogy általánosítva írok erről a néha komoly problémát okozó kérdésről. Az árulkodáshoz kérdések sokasága kapcsolódik, amelyre nehéz megtalálni a választ.
2017-02-23
 
Írta: Karczewicz Ágnes
 
Rovat: fejlesztés
Az óvoda-iskola átmenet alapkérdései
Az óvoda-iskola átmenet segítése, könnyítése hosszú évek óta téma a kisgyermekkor pedagógiájában mind az elmélet, mind a gyakorlat színterén. Sok-sok ideológia, még több módszertani fogás és főként elvárás fogalmazódott már meg ebben a témában mindazon szakemberek által, akik egyik vagy másik korosztályban érintettek.
2016-11-04
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: fejlesztés
A tanulás segítése az óvodában
Sajátos, ám hasonló módon szervezhető meg a tanulás mind az óvodában, mind pedig az iskolában, legalábbis annak kezdeti szakaszában. Ez a szervezés tulajdonképpen független az életkorok merev elválasztásától, sokkal fontosabb a képességek szerinti differenciálás. Bár egyelőre még távol vagyunk a csoport és az osztálykeretek felbontásától, az egyes kooperációk és projektek mégis abba az irányba mutatnak, hogy nem az a fő kérdés, hogy ki hány éves, hanem az, hogy ki, kikkel, hogyan és miben tud együtt haladn
2016-11-04
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: fejlesztés
Újdonságok az OVIADMINBAN
Szeretné egy gombnyomásra beemelni a KIR-ben már feltöltött adatokat? Könnyebb lenne a gyerekek mérés-értékelése egy átfogó szempontrendszer segítségével? Az OviAdminnal ez már gyerekjáték!
2016-04-12
 
Írta: oviadmin.hu
 
Rovat: fejlesztés
A dadogás kezelése
Egy amerikai pszichiáter, aki maga is dadog, újfajta szempontból közelíti meg a népesség körülbelül egy százalékának életét megkeserítő jelenséget.
2016-02-23
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
A hiszti
A hiszti szó hallatán egy két-három éves üvöltő, földön fetrengő kisgyerek ugrik be a képzeletembe. De azonnal átcsap a gondolatom egy másik emlékképre: társaságban beszélgetünk, és hallom, amikor az egyik szülő odaszól az iskolás gyerekének: „Ne hisztizzél, nem vagy már hároméves…!”
2016-01-28
 
Írta: Villányi Györgyné
 
Rovat: fejlesztés
Képességfejlesztés - népi játékokkal, tánccal
Az óvodapedagógusnak a gyermekek mozgásfejlesztésére több módszer, eszköz is a rendelkezésére áll. Az alábbiakban ötletekkel szolgálunk a játékos, táncos fejlesztéshez.
2015-11-10
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: fejlesztés
Budapesten tanácskoznak Európa és a világ oktatáskutatói
A Budapesti Corvinus Egyetemen tanácskoznak a héten Európa és a világ oktatáskutatói, a Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) által szervezett nemzetközi konferenciára 81 országból több mint háromezren érkeztek.
2015-09-08
 
Írta: mti
 
Rovat: fejlesztés
A fejlődést segítő elvek változásai az óvodai nevelés folyamatában
Azok az emberek sikeresek az életben, akik egészséges önbizalommal rendelkeznek, ismerik saját erősségeiket, gyengeségeiket, személyközi kapcsolataikban kezdeményező készek, kudarc- és frusztrációtűrő képességük fejlett, cselekvési alternatívájukat maguk tudják meghatározni. Mindezeknek a képességeknek az alapjait már az óvodában ki kell alakítani.
2015-03-31
 
Írta: Villányi Györgyné
 
Rovat: fejlesztés
Téli tematikus terv
A hideg és sivár téli hónapokban is lehetséges olyan tematikus tervet készíteni, amely változatos, színes és vidám feladatokkal, fejleszt játékokkal van tele.
2015-01-06
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: fejlesztés
Ártalmas-e a gyereknek a technológia?
Az ötévesnél kisebb gyerekek bámulatos érzékkel sajátítják el az új technológiákat. Legyen az okostelefon, táblagép vagy játékkonzol, gyakran látni, milyen önbizalommal nyomkodják a gombokat és kezelik ösztönösen a képernyőt.
2014-08-08
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
Kézírási nehézséggel küzd a legtöbb gyerek
Nem megy a kézírás a gyerekek nagy részének: egy német kutatás szerint a kisiskolások mintegy 70 százaléka az óvoda után nem rendelkezik azokkal a mozgási képességekkel, amelyek a kézírás feltételei.
2014-07-04
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
A túl sokat tévéző gyerekekből antiszociális felnőttek válhatnak
A túlságosan sokat tévéző gyerekekből és kamaszokból nagyobb valószínűséggel válhatnak antiszociális és bűnöző viselkedésű felnőttek - derült ki az új-zélandi Otagói Egyetem tanulmányából.
2014-06-03
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
Szobatisztaságra szoktatás
Minden gyereknek külön története vagy arról, hogyan szokott le a pelenkáról, és hogyan kezdte el használni a bilit, majd a WC-t. Még a testvérek sem egyformán lesznek szobatiszták. Szakemberek és gyakorló anyák szerint a bilire szoktatásnál a három legfontosabb dolog a türelem, a kitartás és a pozitív hozzáállás.
2013-09-30
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
A kisgyerekek tanulását segíti a délutáni alvás
A délutáni alvás úgy segíti a három-ötéves gyerekeket a tanulásban, hogy utána jobban emlékeznek a hallottakra - derült ki egy amerikai kutatásból.
2013-09-26
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
Az okostelefonok és a tabletek megnehezítik a szülők dolgát
Az okostelefonok és a tabletek megnehezítik a nevelést. Az elektronikus eszközök nem helyettesítik a szülőt, sőt még több munkát adnak neki, mert új szabályokról kell megállapodnia gyermekével és ellenőriznie kell, biztonságosak-e a látogatott oldalak és játékok - állapították meg amerikai médiakutatók.
2013-09-25
 
Írta: mti
 
Rovat: fejlesztés
Óvodások kommunikációseszköz-használatát vizsgálták
Ártalmas-e a mobilhasználat az óvodás kicsiknél? Tiltsuk vagy engedjük a számítógépes játékokat? Csizmadia Csilla díjnyertes szakdolgozata ezekre a kérdésekre keresi a választ.
2013-09-19
 
Írta: mti
 
Rovat: fejlesztés
Beszél az a gyerek, csak mi nem értjük
A gyermekek beszédkészsége lényegesen magasabb szintű, mint korábban gondolták, és már két-hároméves korukban igyekeznek nyelvtani szabályokat alkalmazni - derítette ki egy brit tudós.
2013-08-12
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
A felolvasás és az óvoda növeli a kicsik intelligenciáját
A felolvasás, az omega-3 zsírsavak, illetve az óvoda hatékonyan és bizonyítottan növeli a kisgyerekek intelligenciaszintjét (IQ).
2013-08-06
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
Ártalmas-e a gyereknek a technológia?
Az ötévesnél kisebb gyerekek bámulatos érzékkel sajátítják el az új technológiákat. Legyen az okostelefon, táblagép vagy játékkonzol, gyakran látni, milyen önbizalommal nyomkodják a gombokat, és kezelik ösztönösen a képernyőt.
2013-08-05
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés
TECHNIKAI SEGÍTSÉG
SZAKMAI SEGÍTSÉG
óvoda | óvodás gyermek | óvodai élet | óvodapedagógusok honlapja | óvodapedagógus alkalmassági vizsga | óvodapedagógus munkaköri leírása | óvodapedagógus portfólió | óvodapedagógus ponthatár | óvodai információk | óvodai cikkek | óvodai folyóirat | óvodai magazin| óvodai adminisztráció | letölthető anyagok | óvodai dokumentumok | óvodai portál | óvodai iratminták | óvodai módszertár | óvodavezető portál | óvónők szakmai weboldala

Óvodai fejlesztés | fejlesztő programok, cíkkek, információk

Technikai Segítség
Név:
E-mail:
Telefon:
Üzenet:
 
  Üzenet elküldése  
Szakmai Segítség
Név:
E-mail:
Telefon:
Üzenet:
 
  Üzenet elküldése  
Hírlevélre feliratkozás
Név:
Intézménynév:
E-mail:
Beosztás:
Telefon:
 
  OK  
Belépés
E-mail:
Jelszó:
 
  Belépés