BELÉPÉS  
KAPCSOLATFELVÉTEL
 
MOBILAPP  
KIPRÓBÁLOM DÍJMENTESEN
Kiemelt cikkeink
2018-11-26
 
Írta: Villányi Györgyné
 
Rovat: módszertár
Az ünnepelni tudás készségét ismernie kéne minden felnőttnek. Mikor kezdődik ennek kialakítása?
2018-09-05
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: módszertár
Az alábbi cikkben a szerző összegző jelleggel véleményét fogalmazza meg egy elképzelt, ideális óvodáról, amely a múlt tapasztalataiból táplálkozik, és a jelen kihívásaival küzd meg, felvázolva egy lehetséges jövő képét.
Nyári élet az óvodákban
Az óvodai élet nyáron egészen más tervek és tartalmak szerint szerveződik, mint az év közbeni játéktartalmak, szervezetett tevékenységek. Minden óvoda a helyi igények és lehetőségek, valamint szükségletek alapján nyári napirend szerint szervezi meg a gyermekek életvitelét. Az alábbi összeállításban a nyári élettel foglalkozó írásokból szemezgettem az igazán figyelemre méltó megállapításokból és ajánlásokból.
2018-06-26
 
Írta: Villányi Györgyné
 
Rovat: módszertár
Tavaszvárás - húsvétprojekt
Az idő odakint még javában télies, de a naptár szerint közeleg a húsvét. Ilyen körülmények között még nagyobb a szükség arra, hogy lélekben készüljünk a húsvétra. Az alábbi projekttervvel kívánunk segíteni a pedagógusoknak.
2018-03-19
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
Projekt a víz világnapjára
Március 22-e a víz világnapja. A víz lételemünk, testünk legnagyobb részének alkotója, ugyanakkor a hétköznapok során mégsem figyelünk rá eleget. A projekt kapcsán tanulhatunk a vízről, és óvhatjuk forrásainkat.
2018-03-19
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
Karácsonyi hangoló-gingalló
A karácsony eredetileg a szeretet és a szelídség ünnepe, de ez az értelme sajnos mindinkább elhomályosul. Előtérbe kerül a kereskedelem, a fogyasztás ünnepévé silányul, pótkarácsonnyá minősül a karácsony, amit pótcselekvések előznek meg az előkészületek, az adventi várakozás helyett. Bár igaz, hogy még a Háromkirályok is, akik József Attila versében tűnnek fel, ajándékokat is hoztak. De nem a gesztus, hanem az ajándék tartalma volt a lényeg…
2017-12-20
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
A párhuzamos napirend szervezése mint a differenciálás feltétele
Az ördög a részletekben rejlik. A mindennapokban a nevelés nem a nagy elvekből áll össze, hanem a hétköznapi tennivalók sokaságából. Élményszerző kirándulásokat, látogatásokat szervezünk, játékokat veszünk és készítünk, tanulási tervek alapján foglalkozunk a gyerekekkel. Konkrét tevékenységek keretében, illetve azok rendszerében valósul meg a nevelőmunka.
2017-12-12
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: módszertár
XXI. századi gyerek – XX. századi pedagógus
A fenti elgondolkodtató vagy akár provokálónak is mondható címmel rendezett egész napos pedagógiai-pszichológiai konferenciát 2017. november 6-án a Menedzser Praxis Szakkiadó. A Lurdy-ház konferenciatermében rendezett esemény és a hozzákapcsolt disputa az említett tényre igyekezett reflektálni, annak ellentmondásait feloldani távlati megoldásokat keresve.
2017-11-16
 
Írta: Unger Zsolt
 
Rovat: módszertár
Felkészülés a minősítési eljárásra és a portfóliófeltöltésre 2017-ben
A pedagógusok minősítési eljárása immár negyedik éve szerves részét képezi az iskolák és óvodák, valamint egyéb köznevelési intézmények mindennapjainak. Mára a pedagógusok döntő többsége is megbarátkozott a minősítési eljárás rendszerével.
2017-10-19
 
Írta: Petróczi Gábor
 
Rovat: módszertár
Július 20-a: a Hold napja
A jeles napok kiváló lehetőséget biztosítanak az óvodapedagógusoknak projekttervek kialakítására. Az alábbiakban néhány kreatív ötlettel kedveskedünk olvasóinknak.
2017-07-14
 
Írta: Karczewicz Ágnes
 
Rovat: módszertár
Pályakezdő kolléga mentorálása
„Minden jó mentor jó tanár, de nem minden jó tanár jó mentor!”
2017-06-20
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
Anyák napja az óvodában
Évek óta arra törekszünk, hogy ennek az ünnepnek ne egy köszöntő műsor legyen a középpontjában, hanem az együtt játszás, a közös élmény, amelynek során a család minden tagja jól érezheti magát.
2017-04-25
 
Írta: Karczewicz Ágnes
 
Rovat: módszertár
Mozgásos játék mondókával
Óvodáskorban minden készség fejlesztése a mozgás révén valósítható meg a leghatékonyabban. Minden napra öt mozgásos játék óvodásoknak című módszertani kiadványunk a nevelési év valamennyi napját lefedi öt fejlesztőjátékkal és tevékenységgel. Az alábbiakban egy ízelítő példát olvashat.
2017-02-15
 
Írta: Vass Anita - Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
Február a Cinege-csoportban
Még éppen, hogy kipihentük a karácsony izgalmait, és már itt is van a nyakunkon a következő lázas készülődéssel teli időszak: a farsang!
2017-02-01
 
Írta: Karczewicz Ágnes
 
Rovat: módszertár
A huszonegyedik század pedagógiájának kihívásai
Már a Z, illetve az alfa gyerekek járnak. Ők már az Y generáció gyermekei, akik számára a digitális kultúra alapélmény, „benne van a vérükben”. A hálózatos tanulás (sajátos csoport, illetve csoportmunka, a párhuzamosan sokféle információ befogadása, az azonnali tudás megszerzése, a visszacsatolás objektív volta mind ennek az „új” generációnak a jellemzője. Ebben a korban, tehát három- és tízéves kor között (persze változó célokkal és lehetőségekkel) nem a számítógép (tablet, telefon) kezelésének megtanítás
2016-11-04
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: módszertár
Érzelmi és erkölcsi nevelés az óvodában
A köznevelési rendszer egyik kiemelkedő eleme az értékek, normák hangsúlyozása, az erkölcsi nevelés erősítése. Az óvodáskori erkölcsi nevelés sajátos, mivel a kisgyermekkor másféle attitűdöt és megoldásokat implikál, mint a későbbi életkorban megvalósítható direktebb formák.
2016-03-29
 
Írta: Dr. Bakonyi Anna
 
Rovat: módszertár
Kellemes húsvéti ünnepeket kívánunk!
Minden kedves olvasónknak áldott, békés húsvéti ünnepeket kívánunk! A Menedzser Praxis Kiadó Szerkesztősége
2016-03-25
 
Írta: oviadmin.hu
 
Rovat: módszertár
Érzelmi és erkölcsi nevelés napról napra az óvodában
Az érzelmi és erkölcsi nevelés, mint minden óvodához kapcsolódó fogalom, elválaszthatatlan a többitől, hiszen − mint ahogy a gyermeki személyiség fejlődése − ez is, komplex, egymástól szétválaszthatatlan, sőt sokszor észrevehetetlen folyamatok, események eredménye.
2016-02-09
 
Írta: Karczewicz Ágnes
 
Rovat: módszertár
A Befogadási terv egy lehetséges változata 2015. szeptember
A nevelési év talán egyik legfontosabb időszakában vagyunk, amikor is a beszoktatással kapcsolatos feladatainkhoz kínálunk segítséget.
2015-09-08
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
Évzáró kerti mulatság az óvodában
Ahhoz, hogy a gyermek képes legyen az évzáró ünnepség tevékeny részesévé válni, olyan megoldást kell keresnünk, amely kielégíti a felnőtt társadalom igényét, tehát szórakoztató lesz számukra, ám óvodásainkat sem gyötörjük a gyakorlással.
2015-06-11
 
Írta: Lukács Lászlóné
 
Rovat: módszertár
Játékötletek farsangra
Az óvodában is szokás a farsang ünneplése. A népi hagyományokra építve tartjuk ezt a jeles napot is. A gyermekcsoportok külön is, és egymást meglátogatva is, a jelmezeket bemutatva mulathatnak.
2015-02-04
 
Írta: Lukács Lászlóné
 
Rovat: módszertár
Advent az óvodában
„Aki valóban tud várni, abban megszületik az a mélységes türelem, amely szépségében és jelentésében semmivel se kevesebb annál, amire vár."
2014-12-16
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
Mit vizsgál a kormányhivatal az óvoda ellenőrzésénél?
A Kormány a fővárosi és megyei kormányhivatal útján biztosítja a helyi önkormányzatok törvényességi felügyeletét (Magyarország Alaptörvénye 34. cikk (4) bekezdés). Ennek keretében vizsgálja a közneveléssel kapcsolatos döntéseit fenntartói, működtetési tevékenységét.
2014-08-14
 
Írta: Villányi Györgyné
 
Rovat: módszertár
Az ellenőrzés helye és szerepe óvodai vonatkozásokban
A visszacsatolás, a sikerélmény életünk egyik legfontosabb motorja. Erre szükség van minden életkorban, minden tevékenység kísérő jelenségeként egész életen át. Ebben minden életkorban igen sok tapasztalatot gyűjtünk.
2014-07-14
 
Írta: Villányi Györgyné
 
Rovat: módszertár
A gyermekrajz fejlődése
„A gyermek nem rajzolja, amit tud, hanem sokkal inkább azt, amit érez.” (Florence L. Goodenough)
2014-06-03
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
Foglalkozástervek az OviAdmin oldalon
Tematikus foglalkozásterveket és módszereket közlünk folytatásokban "Módszertár" című rovatunkban elismert szerzőink tollából. A cikkek teljes egészében elolvashatók az Óvodai vezetési és nevelési módszertani tanácsadó című folyóiratban.
2014-05-27
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár
TECHNIKAI SEGÍTSÉG
SZAKMAI SEGÍTSÉG
óvoda | óvodás gyermek | óvodai élet | óvodapedagógusok honlapja | óvodapedagógus alkalmassági vizsga | óvodapedagógus munkaköri leírása | óvodapedagógus portfólió | óvodapedagógus ponthatár | óvodai információk | óvodai cikkek | óvodai folyóirat | óvodai magazin| óvodai adminisztráció | letölthető anyagok | óvodai dokumentumok | óvodai portál | óvodai iratminták | óvodai módszertár | óvodavezető portál | óvónők szakmai weboldala

Óvodai módszertan | módszertani segédanyag | útmutató

Technikai Segítség
Név:
E-mail:
Telefon:
Üzenet:
 
  Üzenet elküldése  
Szakmai Segítség
Név:
E-mail:
Telefon:
Üzenet:
 
  Üzenet elküldése  
Hírlevélre feliratkozás
Név:
Intézménynév:
E-mail:
Beosztás:
Telefon:
 
  OK  
Belépés
E-mail:
Jelszó:
 
  Belépés