BELÉPÉS  
KAPCSOLATFELVÉTEL
 
MOBILAPP  
KIPRÓBÁLOM DÍJMENTESEN
A Befogadási terv egy lehetséges változata 2015. szeptember
A nevelési év talán egyik legfontosabb időszakában vagyunk, amikor is a beszoktatással kapcsolatos feladatainkhoz kínálunk segítséget.

 

Érzelmi nevelés

Családias, meghitt, nyugodt légkört alakítunk ki a gyermekek számára, az életkoruknak/fejlettségüknek megfelelő játékeszközökkel, ölbéli játékokkal, mondókákkal, mesékkel, igény szerint test-szemkontaktussal:
− maximálisan érvényesítjük a toleranciát, valamint az egyéni bánásmódot,
− anyás beszoktatással-együttjátszás, tevékenykedés-érzelmi biztonságukat növeljük,
− fokozatosan szokjanak az óvodához (lehetőség szerint az első héten pár órát töltsenek az intézményben, majd ez az idő fokozatosan növekedjen),
− az első héten a csoport mindkét óvodapedagógusa együtt várja a gyermekeket, segítünk eligazodni az óvodai életben, törekszünk biztonságérzetük kialakulásában.

Az egészséges életmód alakítása

Testápolással kapcsolatos feladatok:
− megismerkednek a mosdóval, a tisztálkodási eszközökkel, együtt megkeressük a törölközőtartón, fogmosó poháron található jeleiket,
− a fésülködésben segítséget nyújtunk,
− megtanítjuk a csapok nyitására, zárására, a helyes szappanhasználatra,
− a nagyobbakat megkérjük, amiben tudnak, nyújtsanak segítséget, legyenek modellértékek számukra,
− az első naptól ügyelünk a tisztálkodás helyes sorrendjének betartására:
o    a WC-használat előtt kézmosás szükséges,
o    a csapot kis vízsugárral próbálják megnyitni, elzárni, kezüket a mosdó fölött rázzák le,
o    a fiúk is ülve pisiljenek a WC-n, használjanak WC-papírt,
o    húzzák le maguk után,
o    próbálják szárazra törölni kezüket,
o    jelezzék, ha szükségük van papír zsebkendőre, segítséggel használják.

Öltözködéssel kapcsolatos feladatok:
− tudjanak tájékozódni a csoportszobához tartozó helyiségekben,
− keressék meg a polcukat, zsákjukat, felnőtt segítségével vegyék elő a ruhájukat,
− sajátítsák el az öltözködés sorrendjét,
− próbálkozzanak a ruha le és felvételével,
− öltözésénél bátran kérjenek segítséget,
− alvás előtt segítséggel öltözzenek pizsamába.

Étkezéssel kapcsolatos feladatok:
− ismerjék meg a terítés menetét, segítséggel terítsenek meg maguknak,
− az asztalnál tanulják meg a helyes ülés és helyes testtartás technikáját,
− egyenek a tányér fölé hajolva,
− a poharat tegyék a tányér elé,
− az általuk nem ismert ételt lehetőleg kóstolják meg,
− a folyadék öntését kérjék felnőttől vagy az asztalnál ülő nagyobb gyermektől,
− ha kérnek valamit az étkezés során, jelezzék kézfeltartással,
− segítséggel használjanak szalvétát, azt helyezzék a tálkába,
− az étkezés után tolják be az asztalhoz a széket, előbb a poharat, majd a tányért két kézzel megfogva hozzák ki a tálaló kocsikhoz.

Egészségfejlesztő testmozgás:
− napi szinten játsszunk szervezett, tervezett mozgásos játékokat,
− szabad levegőn való mozgást részesítjük előnyben,
− rossz idő esetén a tornaszobát használjuk, a lépcsőn való járást, baleset-megelőzés szempontjából nyomatékosítjuk,
− tanulják meg a gyermekek az udvari élet szabályait, segítségükre vannak az óvodába régebben járótársaik is.

Játék:
− nyugodt, zavartalan szabad játéktevékenységet biztosítunk,
− a játékokat a gyermekek számára elérhető helyre tesszük,
− az otthonról behozott játékokat, alváshoz szükséges puha kedvencet, a zsákjukban tárolják napközben,
− motiváljuk őket a játékok helyes használtára-együttjátszásra,
− a leesett játékokat vegyék észre, emeljék fel, maguk után rakodjanak el,
− buzdítsuk őket, hogy a kívánt játékot kérjék el egymástól, illetve adják oda másnak is,
− a baleset-megelőzés szempontjából hívjuk fel a figyelmüket az aktuális veszélyforrásokra (lépcső, ollóhasználat, udvari játékok, vizesblokk, trambulin).

Baleset-megelőzés

A gyermekekkel ismertetjük az épület belső tereiben, az udvaron valamint egyéb helyszíneken érvényes biztonsági előírásokat, szabályokat. Ebben az időszakban kiemelten – napi szinten – elevenítjük fel az udvari szabályokat (egy-egy játékeszköz helyes használatát) és a közlekedési módot épületből ki- és bemenet, lépcsőn le- és fel.

További hazsnos dokumentumot - Nevelési tervet, Éves munkatervet - olvashat az Óvodai Vezetési és Nevelési Módszertani Tanácsadó című folyóirat aktuális számában.

2015-09-08
 
Írta: Vass Katalin
 
Rovat: módszertár

Szeretnék ilyen híreket kapni >>

TECHNIKAI SEGÍTSÉG
SZAKMAI SEGÍTSÉG
óvoda | óvodás gyermek | óvodai élet | óvodapedagógusok honlapja | óvodapedagógus alkalmassági vizsga | óvodapedagógus munkaköri leírása | óvodapedagógus portfólió | óvodapedagógus ponthatár | óvodai információk | óvodai cikkek | óvodai folyóirat | óvodai magazin| óvodai adminisztráció | letölthető anyagok | óvodai dokumentumok | óvodai portál | óvodai iratminták | óvodai módszertár | óvodavezető portál | óvónők szakmai weboldala

A Befogadási terv egy lehetséges változata 2015. szeptember

Technikai Segítség
Név:
E-mail:
Telefon:
Üzenet:
 
  Üzenet elküldése  
Szakmai Segítség
Név:
E-mail:
Telefon:
Üzenet:
 
  Üzenet elküldése  
Hírlevélre feliratkozás
Név:
Intézménynév:
E-mail:
Beosztás:
Telefon:
 
  OK  
Belépés
E-mail:
Jelszó:
 
  Belépés