BELÉPÉS  
KAPCSOLATFELVÉTEL
 
MOBILAPP  
KIPRÓBÁLOM DÍJMENTESEN
Ártalmas-e a gyereknek a technológia?
Az ötévesnél kisebb gyerekek bámulatos érzékkel sajátítják el az új technológiákat. Legyen az okostelefon, táblagép vagy játékkonzol, gyakran látni, milyen önbizalommal nyomkodják a gombokat és kezelik ösztönösen a képernyőt.

A szülők, bár élvezik az átmeneti nyugalmat, amikor odaadják az eszközt a kisgyereknek, titokban aggódnak, hogy nem ártanak-e ezzel. Úgy látszik azonban, hogy a képernyő segít a tanulásban, és minél interaktívabb a játék, annál jobb. A University of Wisconsin kutatói arról számoltak be, hogy a 2-3 éves gyerekeket jobban érdekelték az érintőképernyők, mint az olyan video képernyők, melyek nem kívánnak interakciót. Minél interaktívabb és valósághű volt a képernyő, annál ismerősebbnek tűnt a gyerek számára.

A kutatók szerint az érintőképernyőkben nevelési lehetőség rejlik kisgyermekek számára. Szavakat tanítottak a gyereknek és azt találták, hogy akik érintőképernyőt használtak, gyorsabban tanultak és kevesebb hibát vétettek. Úgyhogy kedves szülők, fel lehet lélegezni, a gyerek csak azt teszi, ami természetes. Mindenesetre a technológia itt van és itt is marad. Sok elemi iskola és néhány óvoda is táblagépeket használ az osztályteremben a tanulás megkönnyítéséhez. Ezek az eszközök érdekesek és sokat segítenek, ha megfelelően használják őket.

 

 

A fő baj azonban az, hogy a szülők nem mindig nyújtanak jó példát. Némely szülő sms-eket küld séta közben, gyakran annyira belefelejtkeznek a telefonjukba, hogy a gyerekkel már nem is foglalkoznak. A Stirling University nevelési iskolájától származó tanulmány szerint a család otthoni a technológiához való viszonyulása fontos tényező a gyerek magatartásának befolyásolásában.

A kutató szerint a legtöbb szülő ismeri a hozzászokás és a passzivitás veszélyeit, és képernyőidőt szab meg, hogy a gyerek sokféle kinti és benti tevékenységet is végezzen. Más szakértők azonban nem értenek egyet a fentiekkel. Azt állítják, hogy a gyerekek egyre többet nézik a képernyőt, és ezt a rossz szokást korlátozni kell, mert addikcióhoz és depresszióhoz vezet. Számításuk szerint a ma született gyerekek hét éves korukig egy teljes évet töltenek el képernyőkhöz ragasztva. Ha ez igaz, nagyon rémisztő a kép. Bár létezik egy kisebbség, akik egészségtelennek tekintik a képernyőt, nincs bizonyíték arra, hogy ártalmas lenne.

A megoldás az lenne, hogy a gyerekek töltsék hasznosan az idejüket a képernyő előtt, és olyan alkalmazásokat töltsön le, mely segít a tanulásban. A jó minőségű programok és egyek szoftverek segíthetnek tanulási nehézséggel küzdő gyerekeknek is abban, hogy hiányzó képességeiket kifejlesszék. Két óra naponta képernyő előtt elegendő hat évesnél kisebb gyerekek számára. A gyerekek úgyis hamar megunják, hogy csak egy dologgal foglalkozzanak, mondják a kutatók, és képernyőzés közben játszanak a játékaikkal, vagy rohangálnak egy kicsit odakint. A gyerekek végül is számos dolognak vannak kitéve, talán csak ugyanúgy élvezni akarják a technológiát, mint mi magunk.

2014-08-08
 
Írta: informed.hu
 
Rovat: fejlesztés

Szeretnék ilyen híreket kapni >>

TECHNIKAI SEGÍTSÉG
SZAKMAI SEGÍTSÉG
óvoda | óvodás gyermek | óvodai élet | óvodapedagógusok honlapja | óvodapedagógus alkalmassági vizsga | óvodapedagógus munkaköri leírása | óvodapedagógus portfólió | óvodapedagógus ponthatár | óvodai információk | óvodai cikkek | óvodai folyóirat | óvodai magazin| óvodai adminisztráció | letölthető anyagok | óvodai dokumentumok | óvodai portál | óvodai iratminták | óvodai módszertár | óvodavezető portál | óvónők szakmai weboldala

Ártalmas-e a gyereknek a technológia?

Technikai Segítség
Név:
E-mail:
Telefon:
Üzenet:
 
  Üzenet elküldése  
Szakmai Segítség
Név:
E-mail:
Telefon:
Üzenet:
 
  Üzenet elküldése  
Hírlevélre feliratkozás
Név:
Intézménynév:
E-mail:
Beosztás:
Telefon:
 
  OK  
Belépés
E-mail:
Jelszó:
 
  Belépés